Instigat de cativa enoriasi nepalezi, care nu stia ce sa mai aleaga saracii din bogata oferta a studiourilor cinematografice din perla coroanei, am zis sa scriu pana la urma care sunt cele mai tari filme indiene. Cel mai tare film indian ever este filmul Fratii. In aceasta pelicula este vorba despre istoria a doi frati separati la nastere. Unul creste intr-o familie bogata, iar celalalt intr-o familie saraca. In primul sfert de ora fratii cresc cat altii in 20 de ani si, spre surprinderea spectatorilor, sunt intregi si cu toate functiile fiziologice in stare normala. Secretand adrenalina din belsug, cei doi se indragostesc de aceeasi fata. Fata este bogata, ceea ce-l pune in dificultate pe fratele sarac; numai ca acesta este ajutat de talentul nativ, ceea ce o impinge pe fata in bratele lui, unde incepe sa cante si sa danseze. Pe campul pe care se afla cei doi isi face aparitia fratele bogat, care sare la bataie. Din pumn in pumn, fratilor incepe sa le curga sange din nas, pana cand vine cineva si le zice ca sunt frati si sa lase prostiile, ca parintii lor naturali sunt pe paturile de moarte. La final nu e nici o nunta.
Al doilea film indian, ca calitate, este O floare si doi gradinari. Este vorba despre o sensibila metafora cinematografica ilustrand conditia femeii intr-o societate patriarhala. O fata (floarea) iubeste doi baieti (gradinarii) si se decide sa se casatoreasca cu amandoi. In cutumele satului din care proveneau cei trei poliandrai era admisa, insa politistul local era de alta parere, fiind originar din Calcutta, de unde-l trimisese un superior din ministerul de interne. Populatia satului, fidela cutumelor, iese in strada, il prinde pe politist si il scopeste. Finalul apoteotic al filmului este cu nunta celor trei.
Elefantul alb este istoria unui copil sarac, care n-avea bani sa se duca la zoo si-si dorea cu ardoare sa vada un elefant alb. Intr-o zi, pe cand era nesupravegheat, copilul fuge in jungla. Traverseaza jungla fara sa gaseasca picior de elefant si plange amarnic, pana cand ajunge in partea ailalta si da peste un conac in grajdul caruia se afla un elefant alb. In timp ce traverseaza jungla copilul se face mare. In grajd, calare pe elefantul alb era fata boierului din conac, care ii pica cu tronc baiatului si se casatoresc.
Vagabondul, cu Raj kapur, este de departe o capodopera a genului de filme indiene. Si in acest film Raj kapur este un baiat sarac care se indragosteste de o fata bogata si a carui dragoste este impartasita si se implineste in casatorie. La casatorie, mirii stau pe doua tronuri, deghizati in print si printesa, si din in mana o fasie de panza de matase rosie,ca funia aia cu care urca fakirii in cer.
Dintre filmele indiene mai noi le-as mentiona pe Al treilea ochi si Mi-am luat sari verde. La o privire mai atenta, spectatorul isi poate da seama ca cele doua filme au fost facute dupa acelasi scenariu, fiind de fapt doua interpretari regizorale personale: o fata neinteleasa se indragosteste de un terchea-berchea si se da de ceasul mortii ca sa-l ajute sa intre in paul ei.
La o privire de ansamblu, spectatorul isi poate da seama ca filmele indiene prezinta urmatoarele proprietati:
Al doilea film indian, ca calitate, este O floare si doi gradinari. Este vorba despre o sensibila metafora cinematografica ilustrand conditia femeii intr-o societate patriarhala. O fata (floarea) iubeste doi baieti (gradinarii) si se decide sa se casatoreasca cu amandoi. In cutumele satului din care proveneau cei trei poliandrai era admisa, insa politistul local era de alta parere, fiind originar din Calcutta, de unde-l trimisese un superior din ministerul de interne. Populatia satului, fidela cutumelor, iese in strada, il prinde pe politist si il scopeste. Finalul apoteotic al filmului este cu nunta celor trei.
Elefantul alb este istoria unui copil sarac, care n-avea bani sa se duca la zoo si-si dorea cu ardoare sa vada un elefant alb. Intr-o zi, pe cand era nesupravegheat, copilul fuge in jungla. Traverseaza jungla fara sa gaseasca picior de elefant si plange amarnic, pana cand ajunge in partea ailalta si da peste un conac in grajdul caruia se afla un elefant alb. In timp ce traverseaza jungla copilul se face mare. In grajd, calare pe elefantul alb era fata boierului din conac, care ii pica cu tronc baiatului si se casatoresc.
Vagabondul, cu Raj kapur, este de departe o capodopera a genului de filme indiene. Si in acest film Raj kapur este un baiat sarac care se indragosteste de o fata bogata si a carui dragoste este impartasita si se implineste in casatorie. La casatorie, mirii stau pe doua tronuri, deghizati in print si printesa, si din in mana o fasie de panza de matase rosie,ca funia aia cu care urca fakirii in cer.
Dintre filmele indiene mai noi le-as mentiona pe Al treilea ochi si Mi-am luat sari verde. La o privire mai atenta, spectatorul isi poate da seama ca cele doua filme au fost facute dupa acelasi scenariu, fiind de fapt doua interpretari regizorale personale: o fata neinteleasa se indragosteste de un terchea-berchea si se da de ceasul mortii ca sa-l ajute sa intre in paul ei.
La o privire de ansamblu, spectatorul isi poate da seama ca filmele indiene prezinta urmatoarele proprietati:
- baietii sunt saraci
- fetele sunt bogate
- tatii fetelor sunt rai
- mamele baietilor sunt bune si intelepte
- cand e sa se sarute, actorii incep sa cante