vineri, 12 martie 2010

Optimizarea pentru motoarele de cautare - Introducere

0 comentarii

Ce este optimizarea pentru motoarele de cautare?

Pe scurt, optimizarea pentru motoarele de cautare - SEO (Search Engine Optimization) este una dintre cele mai puternice modalitati de promovare a website-ului dumneavoastra, si implicit a afacerii dvs. Nu numai ca este o modalitate de promovare mai ieftina decat cele clasice (campanii CPC si CPM), dar este si deosebit de eficienta.

Care este rolul optimizarii pentru motoarele de cautare?

Optimizarea Web are ca prim scop atragerea unui numar cat mai mare de vizitatori si convertirea lor in clienti. Rata de conversie a vizitatorilor ajunsi pe site-ul dvs. in urma unei cautari in marile motoare de cautare (Google, Yahoo, MSN, Teoma, Altavista, HotBot, WiseNut, etc) este mult mai mare decat rata de conversie a utilizatorilor proveniti din campaniile CPC si CPM. Ca o paranteza, aceste campanii de promovare sunt eficiente doar atunci cand se incearca promovarea unui nume, a brand-ului.

Prin urmare, in urma optimizarii web, o anumita pagina a unui site va fi "gasita" in motoarele de cautare dupa cateva expresii numite keywords sau keyphrases. Acestea sunt cuvintele target pentru care se optimizeaza un site/o pagina. In general este bine ca fiecare pagina sa se optimizeze pentru 1-3 keywords/keyphrases.

Ce implica optimizarea pentru motoarele de cautare?

Procesul de optimizare web poate implica modificari radicale in structura si continutul website-ului dvs. De cele mai multe ori, optimizarea web se face in paralel cu realizarea site-ului, deoarece fiecare aspect al website-ului si fiecare etapa din realizarea lui este deosebit de importanta si strans legata de procesul de optimizare.

De exemplu, in cazul optimizarii unui site web, structura de navigare, link-urile intre pagini trebuie sa respecte cateva reguli, pe care poate in momentul realizarii site-ului le-ati ignorat. Pentru optimizare, aceste elemente ale site-ului vor fi schimbate pentru a respecta standardele. Schimbarile necesare se pot evita daca inainte de implementarea site-ului dvs. apelati la un consultant SEO care va poate indica cele mai bune variante de organizare a site-ului dvs, in functie de specificul si cerintele lui.

De asemenea, optimizarea web implica prelucrarea informatiei afisate (proces numit web copy writing) care are ca scop cresterea relevantei textului unei pagini, relativ la cuvintele cheie pentru care se optimizeaza.

Cat timp dureaza procesul de optimizare web pentru un site?

Timpul in care un site web ajunge la rezultatele dorite din punct de vedere al optimizarii web depinde de foarte multi factori. In primul rand conteaza cat de optimizat este segmentul/nisa de site-uri web din care fac parte cuvintele pentru care dvs. doriti sa va optimizati pagina.

De exemplu, anumite cuvinte cheie pot returna doar cateva mii sau zeci de mii de rezultate. Optimizarea pentru aceste cuvinte nu necesita prea multe cunostinte despre optimizarea web si se poate realiza cu usurinta, iar perioada in care rezultatele optimizarii sunt vizibile este relativ mica, intre 3 saptamani si 2 luni.

Pe de alta parte exista cuvinte cheie care returneaza intre cateva sute de mii si cateva sute de milioane de rezultate. Optimizarea pentru aceste cuvinte devine deja un proces ce poate dura de la 3 luni la 18 luni sau chiar mai mult.

Care sunt etapele optimizarii pentru motoarele de cautare?

Fiecare profesionist independent sau firma specializata care ofera servicii de optimizare web are propria tehnica de optimizare si implicit parcurge un traseu propriu.

Ideal, procesul de optimizare incepe cu o evaluare atenta a site-ului pentru care se executa optimizarea si a site-urilor concurente. Oricat de ciudat ar parea, site-urile concurente ajuta foarte mult in procesul de optimizare, in special daca sunt analizate de un profesionist. Site-urile concurente pot fi site-uri care ofera acelasi tip de servicii sau produse. In urma analizei acestor site-uri, se poate stabilii care vor fi cuvintele pentru care se va optimiza.

Urmatorul pas este reorganizarea structurii site-ului si continutului, in functie de necesitati. Pentru a realiza optimizarea unui site, continutul acestuia trebuie sa fie unic si sa fie bogat in cuvinte cheie. Consultantul SEO va va ajuta sa ridicati nivelul calitativ al continului din puncul de vedere al optimizarii web.

Cat costa serviciul de optimizare pentru motoarele de cautare?

La fel ca si in cazul altor servicii, costul unui serviciu de optimizare web este strict legat de perioada in care se poate realiza acesta optimizare, si de efortul necesar pentru realizarea optimizarii.

Pentru a beneficia pe deplin de rezultatele optimizarii, asigurati-va ca optimizati pentru cuvinte care va pot aduce un numar semnificativ de utilizatori.

Exista aspecte negative legate de optimizarea web?

Da, exista. Optimizarea web, la fel ca multe alte unelte, poate aduce rezultate fantastice, care sa va mareasca de zeci de ori numarul de vizitatori si numarul de clienti, insa de asemenea va poate "distruge" afacerea din punct de vedere al vizibilitatii pe internet. Nu va lasati amagiti de oferte de optimizare care va garanteaza o pozitionare buna in timp foarte scurt, fara sa va interesati ce anume vor face respectivii pentru a va optimiza site-ul.

In general optimizarea treptata asigura rezultate si stabilitate. Prin tehnici lipsite de etica, anumite firme sau "profesionisti" in ale optimizarii web, asigura site-urilor optimizate o pozitie buna in motoarele de cautare intr-un timp relativ scurt, urmand ca in cel mai scurt timp, site-ul in discutie sa fie eliminat din baza de date a motoarelor de cautare tocmai din cauza tehnicilor de optimizare folosite. Cea mai intalnita tehnica de optimizare fortata este introducerea unei cantitati substantiale de text ascuns in paginile web, de multe ori cu relevanta foarte mica (sau 0) fata de continutul paginii. Aceasta tehnica este denumita seo spam si poate provoca banarea (excluderea) unui site din motoarele de cautare.

Inainte de a alege o firma pentru optimizarea site-ului dvs, asigurati-va contractual ca acea firma nu va folosi astfel de tehnici pentru promovarea si optimizarea site-ului dvs.

Optimizare pentru Google

0 comentarii
Trebuie spus de la inceput ca factorii de optimizare pentru motorul de cautare Google sunt in parte asemanatori cu cei utilizati si de alte motoare de cautare insa exista si factori de optimizare web specifici care se refera in special la maniera de cotare a site-urilor si la conditiile impuse de Google.

Unul dintre elementele principale luate in considerare de catre motorul de cautare Google este asa numitul page rank sau, pe scurt, PR. PR reprezinta 'nota' (de la 1 la 10) pe care Google o acorda site-urilor in functie de importanta lor astfel incat una dintre cele mai bune modalitati de a fi printre primele rezultate in SERP este de a avea un PR bun din partea Google pentru cuvintele cheie pentru care se optimizeaza un site. Trebuie mentionat ca nu doar pagina principala a unui site primeste un PR ci si restul paginilor indexate. Exista mai multe modalitati de a obtine PR bun insa unul dintre ele este de avea cat mai multe link-uri spre site-ul d-voastra din partea altor site-uri. Nu toate link-urile sunt insa utile si nu toate ajuta. Spre exemplu, daca aveti link din partea unui site care produce spam sau care a fost banat din Google, aveti toate sansele de a pati acelasi lucru.

De asemenea, daca site-ul care indica spre site-ul d-voastra are un PR scazut nu este de mare folos deoarece transferul de page rank se face proportional cu PR-ul site-ului care il ofera.

O atentie sporita trebuie acordata si site-urilor care ofera link exchange, adica plasarea unui link spre site-ul d-voastra in schimbul aceluiasi serviciu. Prima conditie in acest caz este verificarea seriozitatii site-ului 'partener'. Daca acesta a fost banat din Google, daca face spam sau daca, in timp, link-ul nu mai este valid, rezultatul poate fi excluderea site-ului d-voastra din SERP. Un procedeu prin care se poate obtine PR este prin submiterea site-ului in directoare specializate. Si in acest caz este necesara o selectie deoarece exista doua tipuri principale de directoare: cele care transfera PR si cele care nu transfera PR. Este de preferat ca inscrierea sa se faca in directoare care transfera PR si care au la randul lor un page rank ridicat cum este de exemplu dmoz.org (Open Directory Project).

Exista si directoare in care inscrierea se realizeaza in schimbul unei taxe, insa majoritatea sunt gratuite cerand, eventual, un link spre ei. De obicei, aceasta din urma categorie include directoare care incearca inca sa se afirme si sa obtina, la randul lor un PR bun din partea Google. In consecinta, se poate spune ca page rank-ul este calculat atat in functie de cantitatea cat si in functie de calitatea link-urilor pe care le aveti spre site-ul d-voastra.

Pe langa acesta, exista si alti factori pe care Google ii foloseste la cotarea importantei site-urilor.

Un prim aspect se refera la modalitatea in care sunt realizate tag-urile de inceput ale fiecarui site. Tag-ul title este bine sa fie formulat coerent si sa contina un numar de maxim 3 cuvinte cheie plasate cat mai la inceputul sau. In tag-ul keywords, cuvintele cheie cele mai importante pentru site-ul d-voastra este bine sa fie plasate cat mai la inceput si sa nu se repete de mai mult de 3 ori deoarece poate fi considerat SEO spam. De asemenea, nu utilizati cuvinte cheie care sa nu se regaseasca ulterior in continutul site-ului.

Utilizarea tag-urilor H1, H2 si H3 este foarte importanta cu atat mai mult cu cat un tag H1 este plasat chiar la inceputul tag-ului body si contine o suma coerent formulata a cuvintelor cheie de cea mai mare importanta care sa aiba insa si o valoare informationala pentru utilizator.

Optimzarea imaginilor este un alt aspect luat in considerare de catre Google. Intotdeauna folositi descrieri ALT pentru imagini si evitati plasarea de text in cadrul lor deoarece robotii nu pot interpreta textul dintr-o imagine separat si, in consecinta, acesta nu va influenta valoarea continutului chiar daca este de o mare valoare informationala si bogat chiar in cuvinte cheie.

Google tinde sa considere site-urile care aduc modificari frecvente continutului lor ca fiind de importanta mai mare. Asadar, efectuati modificari, introduceri noi informatii utile in mod regulat. Cu cat mai frecvent considera Google ca site-ul d-voastra trebuie revizitat de spideri, cu atat va fi mai bine cotat. Una dintre modalitatile cele mai eficiente de a actualiza un site cu un continut nou si bogat in cuvinte cheie este obtinerea de RSS feeds deoarece Google nu se va concentra asupra paginii in sine ci asupra feed-ului RSS.

O stucturare buna a continutului cu ajutorul tag-urilor H1, H2, H3 care sa contina cuvinte ajuta de asemenea in o mai buna cotare in cadrul rezultatele motoarelor de cautare. Intreg site-ul trebuie realizat intr-o maniera ierarhica astfel incat robotii motorului de cautare Google sa inteleaga modalitatea prin care o parte a site-ului este legata de altele. In acelasi sitem trebuie realizat si site map-ul in cazul paginilor dinamice si nu numai.

Site map-ul reprezinta aproape o conditie sine qua non in realizarea si optimzarea web a site-urilor moderne si in special a celor dinamice. Pe langa faptul ca pune la dispozitie o strunctura a site-ului, ajuta foarte mult spiderii motoarelor de cautare sa indexeze in totalitate paginile. El trebuie sa ofere link-uri valide spre fiecare sectiune importanta a site-ului continand cu precizie titlul paginii / sectiunii spre care se face trimiterea.

Pentru a rezuma, cand se realizeaza optimizarea web pentru motorul de cautare Google trebuie sa se aiba in vedere urmatoarele:
  • obtinerea unui page rank cat mai ridicat prin realizarea de IBL-uri de calitate
  • optimizarea meta tag-urilor si a cuvintelor cheie
  • optimizarea antetelor (headings)
  • optimizarea imaginilor
  • optimizarea si actualizarea continutului
  • structurarea si ierarhizarea site-ului intr-o structura ierarhica logica
  • realizarea unui site map cat mai detaliat in raport direct cu structura site-ului.

Importanta continutului in optimizarea site-ului web

0 comentarii

Crearea de continut valoros in optimizarea web

Calitatea unui site web este un criteriu care ar trebui respectat atunci cand este creat, iar din acest punct de vedere continutul sau joaca un rol deosebit de important in ceea ce priveste interesul pe care il prezinta pentru vizitatorii site-ului. Continutul unui site trebuie, obligatoriu sa fie adresat vizitatorului, nu motoarelor de cautare, nu celui care realizeaza site-ul. In ceea ce priveste motoarele de cautare se aplica optimizarea web prin formatari speciale de continut deoarece acestea nu constituie targetul unui site. In consecinta, va prezentam cateva modalitati care pot fi utlizate in obtinerea de contiunut valoros:
  • Un calendar de evenimente. Este ideal pentru afacerile care organizeaza evenimente si promotii periodic
  • Exemplificari de genul inainte si dupa cu imagini edificatoare
  • Imagini pentru clienti - in cazul site-urilor de turism, catering, studiouri foto etc.
  • Bloguri si forumuri care adauga continuu continut proaspat site-ului
  • Articole si pagini noi de interes
  • Un expert in quality assurance care sa raspunda intrebarilor on line
  • Descrieri ale produselor puse la dispozitie
  • FAQ's (Frequently asked questions) - o culegere a celor mai frecvente intrebari legate de companie sau produse cu raspunsuri date
  • Ghiduri despre cum se realizeaza anumite procese, procedee care sa vina in intampinarea utilizatorilor noi
  • Continut care sa rezolve anumite probleme. Daca reusiti sa rezolvati probleme ale clientilor legate de anumite produse, le oferiti unul dintre lucrurile pe care le cauta
  • Date cu caracter de istoric: evolutia produselor, de unde provin, idei noi care au contribuit la dezvolatarea lor si aducerea in stadiul actual, contributia proprie la produsele respective, etc. Aici intervine si o parte care tine de promovarea web, daca informatiile sunt utile si corecte, vor reprezenta o resursa de informatie pentru alte site-uri sau insitutii de invatamant de profil care pot astfel sa ofere link spre site-ul dvs.
  • Interviuri cu experti in domeniu. Atentie insa la mentinera integritatii articolului rezultat in acest fel. Se pot aduce mici modificari ale textului in scopul optimizarii de continut insa doar cu acordul explicit al persoanei intervievate.
  • Statistici ale site-ului
  • Sectiuni cu sfaturi
  • Biografii ale unor personalitati legate de domeniul dvs. de activitate
  • Pagini legate de comunitatea locala, daca site-ul este unul local
Crearea unui continut de o calitate ridicata are multe parti benefice: un trafic ridicat, link-uri de calitate din partea altor site-uri, aprecieri datorate continutului informativ si actualizat constant si, foarte probabil veti deveni o sursa de informatie pentru un anumit domeniu.

Cum indexeaza google un site

0 comentarii

Modalitatea de indexare a site-ului utilizata de Google

Motoarele de cautare utilizeaza programe software, "bot", care sunt programate sa viziteze fiecare pagina a unui site, sa o catalogheze si sa o introduca intr-o baza de date. Google are trei bots bine cunoscuti: botul de Adsense, Freshbot, si botul DeepCrawl.

Botul de Adsense, dupa cum ii sugereaza si numele, este utilizat de cei care plaseaza Adsense pe site-urile lor. O data ce un site este creat, javascriptul din cadrul codului Adsense, trimite un semnal botului de Adsense care va indexa pagina in cateva minute pentru a putea servi add-urile cele mai relevante.

Freshbot realizeaza procesul de crawl pentru cele mai populare pagini ale unui site. Din punctul sau de vedere nu conteaza ca este vorba despre o pagina sau despre o mie. Site-uri precum Amazon.com sau BBC au pagini care sunt vizitate o data la 10 minute deoarece botul Google stie ca respectivele pagini au o asemenea frecventa a modificarilor. Un site normal poate fi vizitat o data la 1-14 zile, in functie de numarul de modificari si frecventa cu care sunt realizate. Freshbot gaseste toate link-urile unui site, le plaseaza intr-o baza de date astfel incat botul DeepCrawl sa aiba un punct de referinta.

Aproximativ o data pe luna, botul DeepCrawl viziteaza site-ul si parcurge toate link-urile gasite de Freshbot. Din acest motiv, indexarea unui site poate dura cam o luna chiar si cu ajutorul Google Sitemap. Exista cazuri, site-uri cu zeci sau sute de mii de pagini pentru care indexarea poate dura chiar mai mult. Procesul depinde insa, in mare parte, de numarul de IBL-uri pe care site-ul dvs. le are deoarece acest fapt va spori popularitatea si page rank-ul iar paginile vor fi indexate mai des si vor aparea mai repede in cadrul motoarelor de cautare. Indexarea mai poate fi accelerata prin adaugarea regulata de continut proaspat insa unic atat in ceea ce priveste interiorul site-ului cat si ceea ce se gaseste in afara, sporirea numarului de ibl-uri catre pagini interioare ale site-ului, titluri distincte pentru fiecare pagina a site-ului, fiecare pagina sa aiba cel putin o legatura de pe o alta pagina a site-ului.

Primul laptop 3D din lume cu NVIDIA 3D Vision

0 comentarii
ASUS G51J 3D este primul notebook din lume cu NVIDIA® 3D Vision, capabil să reproducă efecte 3D realiste în rularea jocurilor şi a materialelor video. Noul model se adresează entuziaştilor care urmăresc experienţe de joc cât mai apropiate de realitate. Fiind echipat cu tehnologia NVIDIA® 3D Vision™ şi livrat împreună cu o pereche de ochelari 3D activi, ASUS G51J 3D pompează adrenalină odată cu fiecare scenă redată. Pentru aceasta, laptopul se bazează pe o placă video NVIDIA® GeForce® GTX 260M cu 1GB de memorie video DDR3. În plus, tehnologiile audio EAX şi CMSS oferă senzaţia imersiunii în acţiunea jocurilor, redând prin difuzoarele Altec Lansing® un sunet clar, cu efecte speciale deosebite. Fiind susţinut de un procesor Intel® Core™ i7 şi având un sistem de operare Windows® 7 pe 64 de biţi, ASUS G51J 3D reprezintă cea mai bună alegere a momentului pentru jucătorii împătimiţi. 

Jocuri captivante: legătura dintre mediul virtual şi realitate
Laptopul ASUS G51J este echipat cu tehnologia 3D NVIDIA® 3D Vision™, oferind imagini care aproape prind viaţă în faţa privitorului. O pereche de ochelari activi 3D Vision™ împreună cu un emiţător infraroşu cu rază lungă de acţiune permit redarea de imagini stereoscopice 3D clare, luminoase şi cu profunzime de câmp (DOP), la rezoluţie maximă şi fără nicio restricţie în privinţa unghiului de vizualizare. GPU-ul şi ecranul 3D cu rată de refresh de 120Hz vor reda fiecare scenă de două ori, transmiţând până la 60 de cadre către fiecare ochi în parte, alternativ, totalizând până la 120 de cadre pe secundă. Jucătorii vor fi transpuşi în acţiunea de pe ecran, în lumile virtuale 3D, văzute până nu demult în 2D. Până la 400 de titluri de jocuri PC sunt pregătite să ruleze imediat în mediul 3D Vision, printre acestea regăsindu-se: Resident Evil® 5, Borderlands™, World of Warcraft®: Wrath of the Lich King™, Batman®: Arkham Asylum™ şi Star Trek® D-A-C.

\'NVIDIA® este încântată de lansarea de către ASUS a primului notebook din lume cu 3D Vision\', a declarat Phil Eisler, General Manager al diviziei 3D Vision din cadrul NVIDIA®. \'Laptopul ASUS G51J 3D stabileşte nivelul de referinţă pentru evaluarea jocurilor şi a portabilelor 3D. Felicităm compania ASUS pentru marcarea unui moment foarte important în evoluţia acestui domeniu!\'

Tehnologia audio EAX Advanced HD 4.0 3D şi sunetul surround CMSS sunt complementare efectelor vizuale deosebite. EAX Advanced HD 4.0 îmbunătăţeşte ambianţa sonoră a scenelor de joc, oferind efecte audio speciale corespunzătoare, percepute în trei dimensiuni. Poate reda până la 64 de efecte de sunet adiţionale din cadrul unei biblioteci proprii de sunete şi poate reproduce efecte audio spaţiale extrem de realiste pentru mai mult de 300 de jocuri suportate. La toate acestea se adaugă fidelitatea ridicată a difuzoarelor Altec Lansing®, prin intermediul cărora ASUS G51J 3D oferă o experienţă multimedia pe care niciun alt notebook nu ar putea să o egaleze.

O forţă de neoprit: performanţe multitasking şi de gaming
Fiind propulsat de către cel mai nou procesor Intel® Core™ i7 pentru atingerea unei forţe multitasking accesibile oriunde şi oricând, ASUS G51J 3D oferă patru core-uri dedicate, în tandem cu sistemul de operare şi cu aplicaţiile, pentru obţinerea unor performanţe de vârf. Astfel, utilizatorii vor putea rula simultan aplicaţii multiple, bucurându-se de o calitate multimedia deosebită şi de jocuri care nu vor ridica probleme procesorului.

Pregătit să uimească: grafică senzaţională la viteze incredibile
Grafica reprezintă principalul interes al unui jucător în cazul unui laptop de gaming, iar ASUS G51J 3D a fost proiectat să întrunească şi chiar să depăşească aşteptările utilizatorului. Inginerii ASUS au soluţionat inteligent dificultăţile legate de amplasare şi de răcire în cazul folosirii soluţiei NVIDIA® GeForce® GTX 260M pe un notebook cu diagonala de 15,6 inci. Având o capacitate de 1GB de memorie video DDR3, ASUS G51J 3D a reuşit să obţină 11000* de puncte în cadrul aplicaţiei 3DMark®06, realizând un salt uriaş înaintea celorlalte laptopuri cu diagonale de 15 şi 16 inci disponibile pe piaţă.



Despre ASUS:
ASUS este lider între furnizorii de tehnologii ai noii ere digitale, având un portofoliu extins de produse, care include laptopuri, netbook-uri, plăci de bază, plăci video, unităţi optice, sisteme PC desktop, servere, soluţii wireless, telefoane mobile şi echipamente de reţea. Urmărind inovaţia şi respectând promisiunea calităţii, ASUS proiectează şi fabrică produse ce satisfac perfect cerinţele actuale privind experienţa digitală de acasă, lucrul de la birou şi activităţile utilizatorilor. În 2008, ASUS a obţinut 3056 de distincţii precum şi recunoaşterea globală pentru revoluţionarea industriei computerelor personale prin Eee PC™. Având peste 10000 de angajaţi în întreaga lume şi o echipă de cercetare şi dezvoltare de elită, compania a realizat o cifră de afaceri de 8,1 miliarde USD în 2008. ASUS se clasifică de 12 ani consecutiv printre companiile din Business Week InfoTech 100.
Ultimile Postari